FORTY YEARS OF PRIDE
Tom of Finland Foundation
JULY 12 - AUGUST 14, 2024

トム・オブ・フィンランド財団設立40周年を祝した特別展をDIESEL ART GALLERYで開催
トム・オブ・フィンランドの世界に浸ることができるVR作品「TOM House - The VR Experience」を日本で初披露
DIESEL ART GALLERY(ディーゼル アート ギャラリー)では、2024年7月12日(金)から8月14日(水)まで、トム・オブ・フィンランド財団による「FORTY YEARS OF PRIDE」展を開催します。
本展覧会は、ゲイアートのパイオニアであるトム・オブ・フィンランド財団の設立40周年を祝し、トム・オブ・フィンランドの象徴的な作品の展示に加えて、トム・オブ・フィンランドの世界に没入できるVR作品「TOM House the VR Experience」を日本で初披露します。
トム・オブ・フィンランドが描いた筋肉質で自由奔放な男性像は、当時の社会的な偏見に果敢に立ち向かい、多くの人々に勇気と自己表現の重要性を教えました。彼のアートはコミュニティの自信と誇りを高め、世界中のLGBTQ+ムーブメントに大きな影響を与えました。その影響は、フレディ・マーキュリー、アンディ・ウォーホル、ジャン=ポール・ゴルチエ、トム・フォード、ヘルムート・ラング、ロバート・メイプルソープ、ブルース・ウェーバーなど、多くのアーティストにも及びました。「FORTY YEARS OF PRIDE」展では、トム・オブ・フィンランドの作品が現代のアートシーンや社会的な意識に与える影響や、そのメッセージが人々の心にどのように響いているかを理解する機会を提供します。
この展覧会はディーゼルがサポートする「The 2024 Diesel x Tom of Finland Foundation Pride」プログラムの一環です。ベルリンのHalle am Berghain(ハレ・アム・ベルクハイン)でのトム・オブ・フィンランド・アート&カルチャー・フェスティバルから始まり、ニューヨークのファイヤーアイランドでの展示とパフォーマンス、ヘルシンキのプライドイベントに続いて本展覧会「FORTY YEARS OF PRIDE」展が開催されます。ディーゼルはこの取り組みを通じて、トム・オブ・フィンランド財団がアーティストコミュニティに自由と愛の開かれたユニークな空間を提供し、社会的・文化的に多大な影響を与えてきたことに感謝し、称賛します。
「FORTY YEARS OF PRIDE」展の会場では作品の展示・販売のほか、アーティストの関連グッズや2024 Diesel x Tom of Finland Foundation Prideカプセルコレクションも販売いたします。
TOM OF FINLAND Leather Duo, 1963/2011, Fine art print, © 1963 Tom of Finland Foundation
TOM OF FINLAND Leather Geared, 1987/2007, Fine art print, © 1987 Tom of Finland Foundation
TOM OF FINLAND Bon Voyage, 1986/2011, Fine art print, © 1986 Tom of Finland Foundation
TOM OF FINLAND Untitled, 1986/2011, Fine art print, © 1986 Tom of Finland Foundation
ディーゼルとトム・オブ・フィンランド財団の3度目のコラボレーションによる「プライド2024コレクション」。
表現の自由、セクシュアリティ、個人主義というメッセージを増幅させた、すべてのジェンダーに向けたカプセルコレクションです。
トム・オブ・フィンランド財団が所蔵するエロティックでクィアなアート作品がTシャツ、デニムといったジェンダーレスなアイテムに命を吹き込みます。
Photo: Miki Matsushima
商品を削除しますか?
次の商品を買い物カゴから削除しますか?
Select country
Select language
Diesel S.p.A. will be able to process identifiers, biographical data, and contact and sales data for advertising activities on the social networks to which I am subscribed or sending advertising or direct sales material, carrying out market research, sending commercial promotions and discounts reserved to customers, commercial information - possibly also customized - with automated contact methods (email, newsletters, SMS, MMS, messaging platforms, etc.) and traditional contact methods (mail). We remind you that by joining the D: CODE, if you do not give the marketing consent, you will not receive any promotional communications but you will receive service communications concerning benefits to which you are entitled due to your registration to the Loyalty Program. You can at any time withdraw your consent to receive the above-mentioned communications by clicking on the appropriate option in each email received, as well as by writing to the address privacy@diesel.com or otherwise contacting Diesel S.p.a. at the addresses indicated at paragraph 1 of the information notice.